Tamago Studio Japan

絵本作家/イラストレーター。英語/日本語コーチ。化学物質過敏症のため自分のペースで作品作りをしています。家庭菜園、自然散策、ものづくりが好き。健康、食、教育、文学、詩、語学、家族の日常などの様々なことについて綴りながら、丁寧に生きることを心がけています。

Hi there! Welcome to my blog! | 私のブログへようこそ!

(日本語は下にあります↓)

 

Hi, it's Tamago. Thank you for stopping by. This is my very first blog ever! I hope you can enjoy my original picture-book.

 

My very first picture-book online is about the animals in the little forests and fluffy pancakes. I wanted to create a heartwarming story for children.

 

According to my niece's request, "squirrel" and "pancake", I started drawing some drafts of illustrations. Then, I also thought of the storyline at the same time. It was a little challenging experience as a non-experienced illustrator but so much fun!! Thank you for my sister, niece, and my friend, Maple Syrup!

 

Here is the onlinebook↓
“The Ten Squirrels and Fluffy Pancakes”

https://youtu.be/iDBkxG5I2C8


Much smiles,

Tamago

 

たまごのブログへようこそ!

何を書こうかと迷いましたが、初めての投稿なので、まず私の最初のオリジナル絵本とその製作エピソードをご紹介したいと思います。

 

この絵本は、姪のリクエスト「りす」と「ほっとけーき」をもとに挿絵を描き、描きながら最終的なストーリーラインを仕上げました。原稿がないまま絵を描きながらストーリーを考えるという工程はほぼ初めての経験だったのですが、とても良い経験でした。この絵本は、森の動物たちとふわふわホットケーキの心温まる絵本です。

 

私のYouTubeチャンネル上でオンライン絵本「10ぴきのりすと ふわふわほっとけーき」をご視聴いただけます。

https://youtu.be/uQ3J6vW3Qis

 

楽しんでいただけたら嬉しいです!

 

心から感謝を込めて

たまご

 

Copyright ©Tamago Studio Japan All rights reserved.

プライバシーポリシー