Tamago Studio Japan

絵本作家/イラストレーター。英語/日本語コーチ。化学物質過敏症のため自分のペースで作品作りをしています。家庭菜園、自然散策、ものづくりが好き。健康、食、教育、文学、詩、語学、家族の日常などの様々なことについて綴りながら、丁寧に生きることを心がけています。

My journey to be a creator | クリエイターとしての道のり

(日本語は下にあります↓)

 

Hi there!

Today, I want to share some of my thoughts and feelings about the reasons why I have decided to start this blog and dream of becoming a creator (picture-book author/illustrator) with you.

 

First of all, I have wondered what I can do to be involved with my family, especially my nieces and nephews who are learning how to read and write in Japanese / English. They are so precious to me!

 

Secondly, I have wondered how I can share my own life experiences with people who are in need of any inspirations / ideas / skills.

 

And also, when I was diagnosed with multiple chemical sensitivity, I wondered how I could live my life with something worthwhile to continue after experiencing a lot of up and down with concerns in my mind.

 

I often think of my favorite sayings such as...

“Water for the flower, love for the household” (my mom)

and

“It is not how much we do, but how much love we put in the doing.” (Mother Teresa)

 

I know I am not perfect but will do my best.

 

Hopefully I can spread the kindness and love throughout the world through my blog and projects!

 

Thanks for reading :)

 

Much smiles,

Tamago

 

今日は、なぜ私がブログを始めようと思ったのか、そもそもなぜクリエイター(絵本作家/イラストレーター)を目指そうと思ったのか、色々な思いをちょっとだけシェアしたいと思います。

 

まず、私にとって家族はかけがえのない存在なので、家族、特にいま日本語/英語で読み書きを学んでいる(学ぼうとしている) 甥姪に私が出来ることは何だろう...と思い始めたのが絵本を書きたいと思ったきっかけです。

 

そして、私の今までの様々な経験を、それを必要としている人たちと分かち合いたいと思ったのが別の理由です。(他にも理由はあるのですが今日はこの辺で)

 

私が化学物質過敏症と診断を受けた時、先が見えないと感じずにはいられませんでしたが、それでも希望を持ち続けたいと思いました。そしてしばらくして、私の人生にとって継続する価値のある何かをやってみたいと思うようになりました。

 

私は頻繁に

「花には水を、家庭には愛を」(私の母)

 

「大切なのは どれだけ多くをほどこしたかではなく、どれだけ多くの愛をこめたかです。」(マザーテレサ)

という言葉を思い出します。

 

もちろん完璧ではないですが、私のベストを尽くす時に、少しでも世界中に愛が広がっていくよう祈りながらブログを書いています。

 

最後まで読んでくださり ありがとうございます!

 

心から感謝を込めて

たまご

 

 

Copyright ©Tamago Studio Japan All rights reserved.

プライバシーポリシー