Tamago Studio Japan

絵本作家/イラストレーター。英語/日本語コーチ。化学物質過敏症のため自分のペースで作品作りをしています。家庭菜園、自然散策、ものづくりが好き。健康、食、教育、文学、詩、語学、家族の日常などの様々なことについて綴りながら、丁寧に生きることを心がけています。

Speech is Silver, Silence is Golden | 雄弁は銀、沈黙は金

(日本語は下にあります↓)

 

Speech is silver, silence is golden.

by Thomas Carlyle

 

-------------------------------

 

Since I saw quite a few harsh comments on articles that I was reading online the other day,

 

this saying / proverb, just came across my mind and stuck in my head for a while.

 

The harsh comments made me think of how our words impact others, and I became curious about its meaning deeply.

 

It was not about me directly or anything related to my personal life, but still, it made me feel so uncomfortable.

 

By the way, I am not saying it is not appropriate to make a comment or say something aloud.

 

I believe it may be unnecessary to always give people cruel words unless it would be uplifting ones to others.

 

Instead, I would like to see and hear more words of kindness out there.

 

 

Thanks for reading,

Tamago :)

 

 

 

雄弁は銀、沈黙は金

トーマス・カーライル

 

-------------------------------

 

ある日、ネット上で私が読んでいた記事に、心無いコメントを沢山見かけたので、

 

ふと、このことわざ/格言が

頭に浮かんできて

 

それからしばらくの間、

それが頭から離れませんでした。

 

私は、

その酷いコメントの数々に

 

私たちの言葉が他の人に与える影響、

 

そして

その言葉の意味について

さらに深く考えるようになりました。

 

そのコメントは

 

直接、私について言っていた訳でも、

私個人の人生に関係のある内容でもありませんでしたが、

 

とても不快な気持ちにさせられるものでした。

 

ところで

私は

 

コメントを残すことや

声に出して意見を言うこと自体が

 

常に不適切なこと

だと言っている訳ではありません。

 

ただし、人を高めるものでない限り

不必要に酷い誹謗中傷をするべきではないのではと思うのです。

 

代わりに、

もっと優しい言葉を聞きたいと思う今日この頃です。

 

今日も

私のひとりごとのようなブログを読んでくださりありがとうございます!

 

たまご

 

 

-------------------------------

 

 

(参考 | Reference)

 

オトナのコクゴ-sou. (n.d.). “沈黙は金!語源や使い方を知ることで本当の意味がわかった!”. Retrieved April 28, 2020 from https://usable-idioms.com/2344

 

[2] Gary Martin - the author of the Phrasefinder website. (n.d.).

“The meaning and origin of the expression: Silence is golden”. Retrieved April 28, 2020 from https://www.phrases.org.uk/meanings/silence-is-golden.html

 

Copyright ©Tamago Studio Japan All rights reserved.

プライバシーポリシー